
Her er endnu en opskrift på en enkel og nem “hjemmeis”.
Den bliver meget blød og cremet i konsistensen.
Du skal bruge lidt af disse ingredienser:
Til 4 personer:
6 spsk appelsinsaft ( 1- 1½ saftig appelsin)
6 dl græsk yoghurt (10%)
1½ dl piskefløde
1 3/4 dl flormelis.
Pres saften ud af 1-1½ appelsin- der skal bruges 6 spsk saft ialt.
Kom saften i en skål.
Tilsæt yoghurt, fløde, og flormelis og bland der godt sammen.
Kom det i ismaskinen og frys den ifølge brugsanvisningen, (ca 40 – 50 minutter
Uden ismaskine:
Frys cremen i en beholder uden låg i 1-2 timer (til den begynder at sætte sig på siderne)
Kom den over i en skål og pisk den igennem, med en gaffel, eller blend den i en foodprocessor.
Kom den tilbage i fryseren og frys den 2-3 timer til den er frossen.
Jeg havde valgt at strø en god portion rødvinssyltede valnødder over isen, og det var godt. Men ristede nødder eller hakkede nødder, smager også godt til.





