Grill Amok.dk

Spareribs kogte

DSC_0066
Normalt plejer jeg at lave mine spareribs efter metoden med masser af røg
Enten Spareribs med masser af røg
Eller Spareribs efter 3-2-1 metoden
Men de kan faktisk også laves uden røg, hvor man så har kogt dem først.

Den metode vil jeg beskrive her. Start med at fjerene den grove hinde på bagsiden af benene
Tag en ren tør karklud eller anden ren klud og træk så hinden mod den tykke ende.

 

 

 

Derefter kommer du benene i en stor gryde med vand.
Lad gryden lige koge op og skum af
Tilsæt 3 fed hvidløg, du lige har mast lidt med en kniv
3-5 laurbærblade,
10 peberkorn
salt
Lad det simre i 40 minutter ENDELIG ikke længere.
Træk gryden af varmen og lad benene køle ned i kogevandet.
Og læg dem, på køl til de skal grilles.
Tag dem ud af køleskabet ca 30 minutter, før de skal på grillen, så de når at få stuetemperatur.
Pensel dem med en god marinade
og læg dem på grillen.
Eller sæt dem i en holder ved INDIREKTE varme ved 200 grader i ca 25 minutter til marinaden har karmaliseret sig og kødet er ordentlig varmt.

DSC_0024 DSC_0061DSC_0062
Ja i min verden bliver det ikke det samme som når man har røget dem, men de smager nu udmærket alligevel 🙂 DSC_0065

Velbekomme

Kategori:

Giv en anmeldelse

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

1 2 3 4 5

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.