Til 8 personer
190 gram mørk chokolade 70 %
190 gram smør
190 gram sukker.
7½ æggehvider (Pasteuriseret)
6 æggeblommer (Pasteuriseret)
Hak chokoladen i små stykker.
Smøret lige så.
Bland chokolade, sukker og smør, i en skål og smelt det over vandbad
Tag skålen ud af vandbadet og rør æggeblommerne i.
Pisk æggehviderne stive, og vend chokolademassen i, med en grydeske ikke piskes sammen
For en springform med bagepapir i bunden.
Hæld halvdelen af massen op i springformen og bag det ved 160 grader i ca 20 minutter.
Afkøl kagen, og når den er blevet kold, kommer du resten af chokolademassen oven på den kolde kage.
Kagen synker lidt sammen, mens den bliver kold, men det er ok.

Sæt kagen et par timer i fryseren til den er stivnet.
Løsn kagen rundt langs kanten, og fjern papiret fra kagen.
Læg kagen over på et fad.
Kagen spises kold eller frossen.
Server eks friske bær til.Her kom jeg lidt bær fra sidste års romtopf ved
God bagelyst







