
Normalt plejer jeg at lave mine spareribs efter metoden med masser af røg
Enten Spareribs med masser af røg
Eller Spareribs efter 3-2-1 metoden
Men de kan faktisk også laves uden røg, hvor man så har kogt dem først.
Den metode vil jeg beskrive her. Start med at fjerene den grove hinde på bagsiden af benene

Derefter kommer du benene i en stor gryde med vand.
Lad gryden lige koge op og skum af
Tilsæt 3 fed hvidløg, du lige har mast lidt med en kniv
3-5 laurbærblade,
10 peberkorn
salt
Lad det simre i 40 minutter ENDELIG ikke længere.
Træk gryden af varmen og lad benene køle ned i kogevandet.
Og læg dem, på køl til de skal grilles.
Tag dem ud af køleskabet ca 30 minutter, før de skal på grillen, så de når at få stuetemperatur.
Pensel dem med en god marinade og læg dem på grillen.
Eller sæt dem i en holder ved INDIREKTE varme ved 200 grader i ca 25 minutter til marinaden har karmaliseret sig og kødet er ordentlig varmt.


Ja i min verden bliver det ikke det samme som når man har røget dem, men de smager nu udmærket alligevel 🙂 








