
Der er gang i køkkenløjerne i disse dage.
Jeg har jo plukket en masse bær.
Da jeg igår lavede solbærsaft kom jeg de kogte bær op i et stykke ostelærred og fik det til at dryppe mere saft ud af bærene.

En dl af denne saft fik lidt sukker og blev rørt op med 1/5 del tsk ager ager så det kunne stivne lidt.
Imens lavede jeg en roulade
- 3 stk Æg
- 150 gram Sukker
- 50 gram Mel
- 60 gram Kartoffelmel
- 1 tsk Vaniljesukker
- 1 tsk Bagepulver
Først blev æg og sukker pisket lyst ( tager ca 6 minutter med elpisker)
Dernæst piskes resten af ingredienserne i.

Min weber plade passede lige til opgaven, og fik foret med bagepapir

Fandt på at holde enderne oppe med lidt staniol ….bare for en sikkerheds skyld 😉

Så hældes massen ud på pladen og jævnes ud.
Nemmest, hvis du hælder pladen lidt fra side til side, så klarer den det selv.
Ud på grillen ved indirekte varme ved ca 220 grader i små 10 minutter

Her ca 2 minutter før den var færdig

Ind på køkkenborden.
Læg et lag bagepapir på bordet og kom et let lag sukker på.
Vend rouladen ned i det sukkerstrøede papir, så det der før var top nu er bund.
Ryk forsigtigt papiret der nu er på toppen af.
Lad roulade køle af.
Imens pisker du 2 dl fløde stift, og vender “solbær cremen” i.
Smør det ud over den nu afkølede roulade

og rul den så sammen som en roulade.

Pak den ind i bagepapiret eller staniol og sæt den på køl mindst et par timer, men allerhelst til næste dag.

Og her er den så

Vi kan ikke vente til i morgen
Der ryger noget af den til eftermiddagskaffen













Én anmeldelse